Hoe koppel je Instagram aan Facebook?
Sind het lanceren van dit artikel in 2017, hebben zowel Facebook als Instagram veel veranderingen ondergaan. Het koppelen van je Instagram aan je zakelijke Facebookpagina verandert daarin mee.
Er zijn nog steeds verschillende manieren om je Instagram account aan je Facebook-pagina te koppelen.
Op de website van facebook staat de juiste manier anno 2023. Bovenstaande foto en onderstaande tekst geven vertellen je exact die methode.
1. Tik op het mannetje, zie foto boven, of rechtsonder op je profielfoto om naar je profiel te gaan.
2. Tik rechtsboven op het hamburgermenu en vervolgens op Instellingen.
3. Tik onderaan op Accountcentrum.
4. Tik op Facebook-account toevoegen of Instagram-account toevoegen en volg de instructies op het scherm.
En klaar!
Wanneer je vanuit de Meta Business Suite je posts beheert, dan wordt je regelmatig gevraagd om je Instagram aan je Facebookpagina te koppelen. Dat moet dus wel goed komen.
Je kunt je Facebookpagina ook via je Instagram business account koppelen. Dat gaat zo:
Twee voorwaarden om je Instagram aan Facebook te koppelen
Om een Instagram account aan een Facebookpagina te koppelen zijn er twee voorwaarden waar je aan moet voldoen:
1. Je hebt beheerder rechten van jouw Facebookpagina.
Wanneer je niet zelf de pagina hebt aangemaakt, dan kan het zijn dat je niet de rol van beheerder toebedeeld hebt gekregen. Regel dat dan eerst.
2. Je Instagram account is een zakelijk account.
Het is heel eenvoudig om van een privé Instagram account over te stappen naar een zakelijk account. Op de website van Facebook staat daar een eenvoudige uitleg over. Vergeet het filmpje dat er bij staat. De tekst eronder is veel duidelijker en gewoon in het Nederlands te volgen.
Voordelen Instagram zakelijk account
Een zakelijk Instagram account heeft een aantal voordelen voor ondernemers ten opzichte van een normaal Instagram account.
Statistieken
Op een zakelijk Instagram account kun je veel meer statistieken te zien krijgen over je berichten en je volgers. Met die statistieken in de hand kun je veel beter meten wat het effect is van al jouw inspanningen op Instagram.
Contact
Je kunt in je profiel al je contact gegevens zetten, zodat mensen vanuit Instagram direct contact met je kunnen opnemen.
Promoties
Wanneer je jouw Instagram-account aan je Facebookpagina hebt gekoppeld, kun je via je Facebookpagina ook advertenties op Instagram plaatsen.
Reageren
Via de Facebook Business suite app op je smartphone kun je heel gemakkelijk vanuit de Inbox direct reageren op reacties op Messenger, Facebook en Instagram. Die staan daar heel overzichtelijk bij elkaar.
Al met al voldoende redenen om je zakelijke Instagram en Facebook zo snel mogelijk aan elkaar te gaan koppelen.
Instagram en Facebook
Het feit dat er anno 2019 nog steeds 10 miljoen mensen op Facebook actief zijn, is het voor veel ondernemers nog steeds een heel goed idee om met Facebook aan de slag te gaan.
Dat Facebook niet meer werkt zoals vroeger, dat is een gegeven. Maar dat je geen organisch bereik meer zou kunnen genereren dat is echt een fabeltje. Een goede Facebookmarketing strategie kan je ook nu nog helpen aan meer klanten als je dat zou willen.
Instagram groeit in populariteit. De doelgroep, en de manier waarop consumenten van Instagram gebruik maken verschilt echter met die van Facebook. Daar moet je rekening mee houden.
Stomweg constant dezelfde soort berichten delen op Instagram en doorzetten naar Facebook of andersom is daarom niet verstandig.
Een ondernemer die afhankelijk is van mensen uit de regio, doet er goed aan om Instagram en Facebook aan zijn local marketing strategie toe te voegen. Maar alleen als je rekening houdt met de behoeftes van jouw publiek.
Ondernemers opgelet!
Naast facebook en Instagram is het beheren van je Google bedrijfsvermelding een belangrijk onderdeel voor het verkrijgen van nieuwe klanten. Ga daarom vandaag nog aan de slag met Google Mijn Bedrijf management.