Site pictogram Keaton Online Marketing

Zo zet je Pokémon marketing in voor jouw bedrijf

Pokemon marketing

Heel wat bedrijven worden belaagd door wezens die daar eigenlijk niet horen. Ok, ze zijn weliswaar virtueel, maar toch worden ze door sommige bedrijfseigenaren ervaren als een vervelende plaag. Uiteraard hebben we het over de Pokémon Go gekte die op dit moment door heel Nederland rondspookt.

Nu geloof ik direct dat de vele Pokémon Go spelers zo nu en dan best overlast kunnen veroorzaken als het aantal spelers in je zaak echt uit de hand loopt. Maar aan de andere kant kun je natuurlijk ook blij zijn met al die aandacht.

Door het enorme aanbod van de verschillende online-media en apps, is de strijd om de aandacht van je klanten lang niet eenvoudig. Door Pokémon Go komen mensen echter zomaar langs je bedrijf gelopen. En daar heb je helemaal niets voor hoeven te doen.

Het vraagt enige creativiteit om de Pokemon spelers te helpen bij hun zoektocht. De truc natuurlijk is om iets te verzinnen waarmee je van die Pokémon jagers ook klanten kunt maken. Of je verzint een Pokemon actie waardoor jouw bedrijf meer bekendheid krijgt.

Daarmee versterk je in een klap je lokale zichtbaarheid.

Rotterdam Ahoy

Een van de eerste bedrijven die daar mee aan de slag is gegaan is Rotterdam Ahoy. Zij gebruikte Pokémon Go op een ludieke manier om Rotterdam Ahoy in de stille zomertijd onder de aandacht te houden.

Ik had het geluk om Menno de Mol, online marketeer bij Rotterdam Ahoy, te mogen interviewen.

YoungCapitol

Uitzendbureau YoungCapitol verzon een ludieke Pokemon gerelateerde baan. Zij gingen op zoek naar Pokémon trainers die YoungCapitol kunnen helpen om het Pokémon Go landschap rondom hun filialen in beeld te krijgen.

Door zo in te spelen op de Pokemon rage creëren zij meer publiciteit voor YoungCapitol. Bovendien brengen zij zo ook YoungCapitol onder de aandacht van hun doelgroep. Opnieuw een mooi staaltje van Pokémon marketing.

Frietvilla

Voor onze klant Frietvilla in Rockanje plaatsten we een Pokémon Go bericht op hun Facebookpagina. Het bericht haalde een bereik van bijna 600% en gaf zo de Frietvilla meer zichtbaarheid.

Mocht je nu voor jouw bedrijf ook aan de slag willen met een mooie Pokémon Go actie, maar weet je niet waar te beginnen? Neem dan gerust even contact met mij op. Ik help je graag verder om je lokale zichtbaarheid te versterken met een Pokémon actie of voor welk nieuwe AR-game dan ook.

Mobiele versie afsluiten